Upoznavanje sa Scratch-om. Kreiranje igara na Scratch-u. Osnove

Glavna / Moduli / Upoznavanje sa Scratch-om. Kreiranje igara na Scratch-u. Osnove

Dečiji program- konstruktor Scratch idealan je za stvaranje prve igrice. Sve što je potrebno je sposobnost da čita. Dete će samo smisliti mehaniku, zaplet, likove i sopstvenim rukama će napraviti pravu igru. Usvajamo osnovne pojmove programiranja uz pomoć vizuelnog pomoćnika.

Rezervišite mesto

Scratch programiranje za decu je univerzalni i zabavni program-konstruktor, uz pomoć kojeg će vaše dete dobiti osnovna znanja, usvojiće logiku programiranja, razumeće principe izvršavanja komandi i napraviće svoju prvu pravu kompjutersku igricu. A uz to, mlade programere u Scratch-u privlači mogućnost stvaranja crtanih filmova, multimedijalnih materijala, edukativnih i muzičkih programa, animiranih i interaktivnih razglednica/priča, testova i viktorina. Ovaj grafički jezik je dosta jednostavan u izučavanju.  Razradili su ga specijalisti Tehnološkog univerziteta Masačusets specijalno za obuku dece uzrasta od 6-9 godina.

Specifičnosti modula „Upoznavanje sa Scratch. Kreiranje igara na Scratch-u. Osnove“ i prednosti obuke u SajberŠkoli Kurs programiranja u Scratch-u za decu u Međunarodnoj SajberŠkoli sastoji se od 6 časova, u toku kojih će se zajedno sa nastavnicima (našim kreativnim praktikantima u oblasti IT tehnologija) dečaci i devojčice u formi igre upoznati sa osnovnim idejama „odraslog“ programiranja. Oni će lako usvojiti pojmove promenljivih, ciklusa, granjanja, provera, oduzimanja, potprograma i drugih ne manje važnih elemenata za rad sa kodom. Već na prvom času u našoj SajberŠkoli deca će sastaviti svoje programe sa lepom i živopisnom grafikom, sa likovima, koji se premeštaju, govore i menjaju spoljašnji izgled. Dalje, oni će naučiti sve mogućnosti Scratch, naučiće da crpe ideje iz svojih fantazija, da prave remikse omiljenih popularnih igara. A po završetku modula moći će da čitaju programe svojih drugara iz grupe, da pronalaze greške i da ih ispravljaju.

Obuka programiranju za decu na bazi SajberŠkole KIBERone u Beogradu je temelj, koji omogućava da se razume logika jezika programiranja i da se pređe na komplikovanije nivoe. Sva nova znanja o kompjuterskim tehnologijama nadograđivaće se na čvrstu osnovu, koju su postavili naši predavači. Mi možemo da naučimo vaše dete da programira i razmišlja algoritmički, da, igrajući se, slaže i prevlači vizuelno razumljive blokove Scratch po principu konstruktora Lego, da samostalno sklapa kod programa, da ga koriguje i dorađuje prema svojim zahtevima i željama. Uz to rezultat svake unete izmene u okruženju Scratch je odmah vidljiv.

Sa Scratch programiranja deci će biti lakše da pređu na Python, složeniji višefunkcionalni jezik, na kojem će praviti ozbiljne projekte. Na časovima naši nastavnici često pokazuje paralele između vizuelnog (Scratch) i tekstualnog (Python) programiranja, da bi kod dece podržali želju za učenjem.

U toku obuke programiranju u SajberŠkoli deca:

  • uče da koncentrišu pažnju, da se koncentrišu i orijentišu na cilj;
  • da smisle budući scenario i formirajući ideje, razvijaju fantaziju, logiku, apstraktno i algoritmičko mišljenje;
  • prave animaciju sa zvukovima po sopstvenoj zamisli;
  • dobijaju predstavu o mnogim matematičkim pojmovima (sistemi koordinata, promenljive, slučajni brojevi);
  • projektuju mehaniku igre;
  • postavljaju i rešavaju zadatke, i to na nekoliko načina, a takođe jasno razumeju međusobnu vezu „uslov-rezultat“;
  • programiraju 2D igre, koje mogu igrati i sami i sa drugovima, postavljaju ih na Internetu;
  • radeći u timu brže nalaze zajednički jezik sa vršnjacima;
  • stiču veštine u stvaranju projekata koji su trenutno zanimljivi i korisni.

Данный сайт использует файлы cookie и прочие похожие технологии. В том числе, мы обрабатываем Ваш IP-адрес для определения региона местоположения. Используя данный сайт, вы подтверждаете свое согласие с политикой конфиденциальности сайта.
OK