Osnove programiranja Scratch Jr

  • Glavna
  • /
  • Moduli
  • / Osnove programiranja Scratch Jr

    Vi već znate da je programiranje nova pismenost, koja se može usvajati od 6. godine!

    Sa Scratch Jr mala deca (6-7 godina) mogu da programiraju svoje sopstvene interaktivne priče i igre. Tokom procesa oni uče da rešavaju logične zadatke, da izrađuju projekte i kreativno izražavaju svoje misli na kompjuteru.

    Čas je u formi igre. Česta promena vrste aktivnosti, mnogo kretanja, igara u timu, individualno eksperimentisanje sa kompjuterom, rad u paru i u grupama.

    Rad za kompjuterom je 30% vremana, ostalih 70% su varijacije sa igrama za razvoj 4 veštine (kreativnost, komunikacija, timski rad, kritičko mišljenje). 

    Na svakom času sa grupom (8-12 osoba) radi nastavnik i asistent sa pedagoškim iskustvom.

    Rezultat modula je sopstvena interaktivna priča ili igra, koju je stvorilo dete, sa više serija ili nivoa, sa likovima koje je dete izmislilo, sa pričom i sižeom, koju može da pokaže prijateljima i porodici

    Rezervišite mesto

    Scratch Jr je okruženje programiranja sa razumljivim interfejsom i šarenim dizajnom, zahvaljujući kome će kodiranje za mlađe učenike postati lak i zabavan proces.

    Ovaj program-konstruktor, izrađen za personalne kompjutere, Android- i iOS-tablete, odgovaraće i najmlađima – vaše dete će izučiti osnove programiranja i dizajna, čak i ako još uvek nije naučilo da čita.

    Modul Scratch Jr u SajberŠkoli KIBERone otvoriće masu mogućnosti: deca će crtati u grafičkom redaktoru, smišljaće sižee i samostalno će po njima praviti interaktivne priče, igre i animacije.

    Specifičnosti modula „Osnove programiranja Scratch Jr“

    Program modula za izučavanje Scratch Jr u Prvoj Međunarodnoj SajberŠkoli izrađen je uz učešće ruskih i inostranih profesionalaca u IT sferi specijalno za decu. Na časovima neće biti nikakvih složenih matematičkih formula i dosadnog višesatnog rada. Deca će se u formi igre upoznati sa pojmovima koraka, koordinata, funkcija, sekvencijalne, ugnežđene i beskonačne petlje i dr, a takođe

    Pod rukovodstvom iskusnih nastavnika deca će početi da kodiraju u Scratch Jr: uz pomoć premeštanja i spajanja grafičkih blokova, na kojima su sve radnje označene simbolima, oni će oživeti likove, nateraće ih da hodaju, skaču, plešu, govore i pevaju. A menjajući simbole u uređivaču Paint, oni će moći da dodaju zvuk svojim glasom i da ubacuju svoje fotografije.

    Modul se sastoji od 5 časova, na kojima će deca:

    • upoznati interfejs programa, grafičke obeleživače, biblioteku primera projekata i određivanje blokova;
    • naučiti da rade sa ugrađenim grafičkim redaktorom, uključujući i bojenje;
    • upravljaće blokovima, dodavati likove, menjati njihovu spoljašnjost i upravljati pokretima;
    • saznati, kako da snimaju zvuk i glas, da koriste tajmere, da kopiraju scenarije;
    • napraviti projekte sa svojim sopstvenim likovima i scenama, koji obuhvataju do četiri stranice;
    • naučiti da preimenuju postojeće projekte i da ih brišu.

    Rezultat svakog časa je igra, razglednica, animirani film ili interaktivna priča, koje je stvorilo dete i koje ono može da podeli sa prijateljima i porodicom preko e-maila ili nekog mesindžera.

    Časovi programiranja u Scratch Jr u našoj SajberŠkoli takođe doprinose:

    • razvoju kreativnog, logičkog i sistemskog mišljenja;
    • sticanju veštine računanja i kompjuterske pismenosti;
    • treniranju vizuelne memorije;
    • učenju izražavanja svojih ideja i njihovog realizovanja u digitalnom svetu;
    • jasnom planiranju svojih aktivnosti i blagovremenom rešavanju zadataka različite težine;
    • biranju potrebnih komandi, radnji, prikaza, formiranja zvuka;
    • boljoj koncentraciji i povećanju brzine donošenja odluka;
    • sticanju veština pronalaska i otklanjanja grešaka;
    • radu na projektu, ne samo pod rukovodstvom nastavnika, nego i u timu, što deci omugaćava da brže pronađu zajednički jezik sa vršnjacima.

    Данный сайт использует файлы cookie и прочие похожие технологии. В том числе, мы обрабатываем Ваш IP-адрес для определения региона местоположения. Используя данный сайт, вы подтверждаете свое согласие с политикой конфиденциальности сайта.
    OK